Digital Content Designer

Portfolio

Typografi design.

Tecknet &

Idéen

Med ett enda tecken eller bokstav skapar vi en typografisk design. Jag fick "&" som mitt tecken. Jag började med att först göra en research på olika typsnitt med tecknet "&".  Det fanns så många olika varianter och vissa såg helt annorlunda ut än än den vanliga kringlan man är van vid. Här är mina verk presenterade som en en fortsättning på varann.


UX design

Senseo & Philips

Idéen

Philips tillverkar olika typer av kaffe maskiner och Senseo gör kaffet till några av dem. Tillsammans kan de skapa en
kaffe app för att fånga upp sina användare och göra vardagen både lättare och roligare. Appen ska fungera
som ett verktyg i vardagen. Du ska ha nytta av den på flera sätt. Det ska vara lätt att laga ditt favoritkaffe, det ska vara lätta att köpa ditt favoritkaffe och du kan hålla koll på din kaffe konsumtion.

Design av applikationen

Grafisk profil

Vi har använt oss av Senseo`s  färgpalett och lite kantiga ihoptryckta typsnitt. Den ljusbeige tonen mot vit får oss att tänka på en ny vispad latte. 

Ikoner

Ikonerna ville vi skulle kännas tydliga o krispiga och passa in med Senseo`s manér. Vi skapade dem i svart ton för att hålla ihop dem.

Utseende

Sidorna har fått en ljus ton som bakgrund för att texten ska bli tydligare. Rött och gult används som accent färger för att ge uppmärksamhet eller ge ett val.

Kampanj

Kampanjen är riktad mot sociala medier där målgrupperna finns. Lanserings videon ska ge en upplevelse av vad appen erbjuder och spegla lite av det svenska kaffe drickandet och fika kulturen.  


 

Rörlig design

Marabou Premium

Syfte och mål

Med den här kampanjen vill vi stärka Marabou´s folkkära varumärke och fokusera på ”Marabou premium” den mörka eleganta och lyxiga smaken. Målet är att göra den mörka chokladen lika folkkär som mjölkchokladen är. Marabou premium ska var det självklara valet av mörk choklad.


Koncept idé

”Mmm...som i mörk choklad” är den enda copyn som lyder i hela kampanjen. Visuellt syns en bild på grovt brutna bitar av mörk choklad. Texten ska tala till betraktaren medan man ser på bilden. Vi återanvänder därför de tre M:en i denna kampanjen eftersom det är en igenkännings symbol för Marabou.



Kampanjfilm

Kampanjen riktar sig både till konsumenter och företag och kommer vara synlig på flera sociala medier plattformar. 


Webbdesign

Ny webbsida & identitet för Nritya Darpan Dans

Syftet

Företaget profilerar sig inom den indiska dansgenren och erbjuder tjänster för dansworkshops och dansföreställningar. De ville förnya sin image och identitet. Jag hjälpte dem med att skapa en ny grafisk profil och en webbsida. Webbsidans fokus är att sälja tjänsterna på ett inbjudande och lättförståeligt sätt. Känslan av stil och mognad och  en blandning av orientaliska inslag skapar en känsla av företagets budskap och vad man kan förvänta sig som kund.

Grafisk profil

Färgtema

Färgtemat är baserat på bilder och känsla från  bl a föreställningar, danskostymer och miljöer. Vi har valt att använda vit som en dominant färg som ska symbolisera det nya och fräscha.  

Typsnitt

Typsnitten ska vara tydliga och lättlästa och ha en modern touch. Rubrik fonten används både för logotypen och webbsidan. 

Illustrerade ornament

De grafiska ornamenten vill vi ska förstärka det visuella intrycket och ge en känsla av lyx och mogenhet. Lotusblomman står för renhet och visdom.

Animerad logotype

En animerad logotype säger så mycket mer. Den blommande lotusen symboliserar den skapande kraften.

 
 

Annons bild

Studiefrämjandet Stockholms län

Annons i Historiskan

Fotomontaget är skapat för en annons i tidningen Historiskan. Syftet var att rikta sig till kvinnor och förmedla folkbildningens kraft till möjlighet att utvecklas och lära sig nya saker tillsammans med andra.